לקראת אישור הממשלה: חוק יסוד לזכויות האזרח במהלך חקירה ומשפט פלילי

    ישראל רובין No Comments on לקראת אישור הממשלה: חוק יסוד לזכויות האזרח במהלך חקירה ומשפט פלילי

    שר המשפטים גדעון סער יביא לאישור הממשלה את חוק היסוד לזכויות אדם במהלך חקירה ומשפט פלילי, שיעגן בחוק את זכויות הנחקר שנמצא במצב פגיע וחלש וישמור על זכויותיו מול הרשויות

    שר המשפטים סער בישיבת הוועדה לבחירת שופטים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים גדעון סער יביא לאישור הממשלה את חוק היסוד שיקנה מעמד חוקתי לזכויות היסוד של אזרחי ישראל בהליכי חקירה ומשפט פלילי.

    הזכויות שנקבעו בחוק היסוד, נועדו להגן על זכויותיו של העצור, החשוד או הנאשם מפני כוחה העודף של המדינה ומערכותיה בעת שהוא במצב פגיע ומוחלש. בין היתר מוצע לעגן את הזכות להליך הוגן, המהווה עקרון מרכזי בהליך הפלילי וזוכה להגנה חוקתית בחוקות רבות בעולם.

    בנוסף, מעגנת ההצעה כזכות חוקתית את הזכות לייצוג על-ידי עורך דין בהליך הפלילי כזכות חוקתית, לרבות הזכות להיוועץ בעו״ד במהלך החקירה הפלילית.

    החוק מעגן גם זכויות בהליכי מעצר, זכויות בהליכי חקירה, זכויות הנחקר והנאשם להימנע מהפללה עצמית וכן זכויות ועקרונות יסוד בהליך הפלילי, כגון חזקת החפות.

    סעיף אחר מתייחס להגבלת סוגי הענישה, במסגרתו נקבע כי כל אדם זכאי שלא יוטל עליו עונש גופני, או עונש אכזרי.

    השר סער אמר לקראת אישור הממשלה: "בחוקותיהן של המדינות המתקדמות בעולם מעוגנות זכויות היסוד של האדם בהליכי חקירה ומשפט. אני רואה גם חשיבות להכללתן בהצעת החוק של זכויות נפגעי עבירה, זכויות קטינים, בעלי מוגבלות ובעלי קשיי שפה".



    0 תגובות